Meklēt šajā emuārā

svētdiena, 2010. gada 18. aprīlis

Versaļas kods

Ir ceturtdienas vakars (15.04.2010.), Dailes teātrī izrāde "Versaļas kods"!
Žans Batists Poklēns de Moljērs - izcils dramaturgs un aktieris!
Mihails Bulgakovs - krievu literatūras ikona!
Rolands Atkočūns - režisors ar vārdu!
Artūrs Skrastiņš, Ģirts Ķesteris, Valdis Liepiņš, Pēteris Liepiņš, Juris Strenga, Jānis Paukštello, Juris Bartkevičs, Ilze Vazdika, Akvelīna Līvmane, Pēteris Gaudiņš - Dailes teātra zieds! Izcilības!
Vita Vārpiņa, Intrs Rešetins, Aldis Siliņš, Gints Grāvelis, Lauris Subatnieks - Dailes teātra nākotnes zelta fonds!
Anna Heinrihsone - kostīmu māksliniece!
Visu samiksējot - "Versaļas kods"!
Izrāde, no kuras pēc pirmā cēliena atkal aizgājām! Un diemžēl, mēs nebijām vienīgie, kas pameta teātri! Kas notiek ar teātri? Kāpēc?
Lasu internetā - "Versaļas kodā" runa ne tikai par mākslinieka vai aktiera likteni, bet jebkura cilvēka atkarību no viņa paša vājībām un kaislībām. Mīlestība, naids, nodevība, piedošana…! - Režisoram Rolandam Atkočūnam izdevies nesaudzīgi un smeldzīgi runāt par traģisko, dzīves laikā ierobežoto mīlestības, emociju, spēku un vēlmju limitu! Diemžēl, man un ne tikai man, to nebija lemts saskatīt.
Pirms izrādes iegādājos programmu un ar patiešām lielu interesi izlasīju piecu A5 formāta lapaspušu garu aprakstu par Moljēra dzīvi un daiļradi, par Bulgakovu un viņa dzīves vilktajām paralēlēm ar Moljēra dzīvi. Apraksts saistošs, interesants un viegli uztverams.
Izrāde runā par tik zināmām lietām - mīlestību, naidu, nodevību, piedošanu…! Kāpēc tā mani neuzrunā? Kāpēc es to nespēju uztvert? Kāpēc ļoti daudzas izrādes epizodes spēju saprast un uztvert tikai tāpēc, ka esmu izlasījusi aprakstu programmā? Kā piemēru var minēt Luija XIV (Ģirts Ķesteris) pēkšņo baleta figūru izpildījums izrādes laikā! Ja nebūtu izlasījusi programmā, ka Moljērs rakstīja komēdijas - baletus, kuros mēdza dejot pats karalis. Diemžēl, šo epizodi neizprata arī trīs mani teātra līdzapmeklētāji, jo iepriekš neizlasīja programmā esošo informāciju! Taču tā kā biju lasījusi, biju kompetenta paskaidrot!
Vai tagad teātra izrādes skatoties, būsim spiesti iepriekš iepazīties ar libretu, kā tas ir operās un baleta izrādēs, lai saprastu kas, ko, kā?
Žēl iztērētā laika un ieguldīto līdzekļu!

2 komentāri:

  1. Man ir ieteikums. Pēc 20 gadu nepārtrauktas abonementu pirkšanas. Pārtrauc to darīt. Un pērc biļetes. Varbūt sanāks pārmaksāt, bet vismaz zināsi uz ko ej un ne tāpēc, ka "man taču ir abonements". Kā arīdzan. Bez Dailes un Nacionālā teātra ir arī Jaunais Rīgas Teātris, Teātra Observatorija... :)

    AtbildētDzēst